Календарь знаменательных дат на МАЙ: 1 мая — Праздник труда; 1 мая — 100 лет со дня рождения В. Астафьева, российского писателя (1924-2001); 5 мая — Международный день борьбы за права инвалидов; 5 мая — Международный день печати; 6 мая — 120 лет со дня рождения П. Труса, белорусского поэта 9 мая — День Победы; 9 мая — 100 лет со дня рождения Б. Окуджавы, российского поэта, композитора, прозаика и сценариста (1924-1997); 10 мая — 100 лет со дня рождения российской поэтессы Ю. Друниной (1924-1991); 11 мая — 120 лет со дня рождения С. Дали, испанского художника-сюрреалиста, писателя (1904-1989); 12 мая — День Государственного герба и Государственного флага Республики Беларусь; 15 мая — Международный день семьи; 18 мая — Международный день музеев; 20 мая — 225 лет со дня рождения французского писателя Оноре де Бальзака (1799-1850); 21 мая — 100 лет со дня рождения Б. Васильева, российского писателя, общественного деятеля (1924-2013) 24 мая — День славянской письменности и культуры; 25 мая — 120 лет со дня рождения А. Русака, белорусского поэта (1904-1987); 31 мая — Всемирный день без табака; 31 мая — 125 лет со дня рождения Л. Леонова, российского писателя (1899-1994).

22 февраля 2018

Віншуем з перамогай!

Падведзены вынікі конкурсу знаўцаў роднай мовы.

21 лютага, у Дзень роднай мовы, вучні і настаўнікі займаліся тым, што шукалі па школе і разгадвалі рэбусы, складзеныя з беларускіх слоў. Усе вельмі актыўна прымалі ўдзел у конкурсе: гадалі, спрачаліся,  раіліся паміж сабой. Больш за сто адказаў здалі ў бібліятэку. У выніку самыя дапытлівыя і дасціпныя сталі  пераможцамі. Яны атрымалі сэртыфікаты на 9 балаў па беларускай мове. Лепшымі прызнаныя:
  1. Клютко Кацярына, 3Б
  2. Аніскевіч Сафія, 3В
  3. Анішчык Ягор, 6Б
  4. Бондар Юлія, 6Б
  5. Пятрэнка Дар'я, 6 Г
  6. Архіцкая Ангеліна, 7 В
  7. Грабун Анастасія, 7В
  8. Салонка Лізавета, 7В
  9. Крот Лізавета, 7В
  10. Цімашэвіч Анастасія, 7 В
  11. Галуска Сямён, 9А
  12. Рэдзько Анастасія, 9А
На жаль, не ўсе вучні паказалі добрае веданне мовы, у многіх не хапае слоўнікавага запасу, некаторыя блытаюць рускія і беларускія літары. Таму хай гэты Дзень роднай мовы дапаможа ўспомніць, што ўсе мы беларусы, дасць падставу яшчэ раз звярнуцца да  мовы, зацікавіцца ёю. А мы хочам нагадаць верш Янкі Купалы, напісаны ў 1905 годзе, але вельмі актуальны і сёння.



Хоць ты, сэрца, лопні, трэсні
 Янка Купала
Хоць ты, сэрца, лопні, трэсні,
Хоць ты выгані, пан, з хаты, —
Буду пець я свае песні
Ці то ў будні, ці то ў святы!
Думкі, оды пець я буду,
Каб усякі весяліўся,
Каб для гэтага тут люду
Свет інакшы адчыніўся!
Каб на полі ці на лузе,
Ці працуючы ля дому,
Ці ў лесе, ці пры плузе
Пеў ён песні па-сваёму!
Каб ніколі не чураўся
Сваёй родненькае мовы,
У якой узгадаваўся,
Хоць забыўся дзеля новай.