Календарь знаменательных дат на МАЙ: 1 мая — Праздник труда; 1 мая — 100 лет со дня рождения В. Астафьева, российского писателя (1924-2001); 5 мая — Международный день борьбы за права инвалидов; 5 мая — Международный день печати; 6 мая — 120 лет со дня рождения П. Труса, белорусского поэта 9 мая — День Победы; 9 мая — 100 лет со дня рождения Б. Окуджавы, российского поэта, композитора, прозаика и сценариста (1924-1997); 10 мая — 100 лет со дня рождения российской поэтессы Ю. Друниной (1924-1991); 11 мая — 120 лет со дня рождения С. Дали, испанского художника-сюрреалиста, писателя (1904-1989); 12 мая — День Государственного герба и Государственного флага Республики Беларусь; 15 мая — Международный день семьи; 18 мая — Международный день музеев; 20 мая — 225 лет со дня рождения французского писателя Оноре де Бальзака (1799-1850); 21 мая — 100 лет со дня рождения Б. Васильева, российского писателя, общественного деятеля (1924-2013) 24 мая — День славянской письменности и культуры; 25 мая — 120 лет со дня рождения А. Русака, белорусского поэта (1904-1987); 31 мая — Всемирный день без табака; 31 мая — 125 лет со дня рождения Л. Леонова, российского писателя (1899-1994).

21 февраля 2017

 МІЖНАРОДНЫ ДЗЕНЬ РОДНАЙ МОВЫ


     21 лютага ва ўсім свеце адзначаюць Дзень роднай мовы. Чаму ўзнікла патрэба стварыць такое свята? Справа ў тым, што па дадзеных ЮНЕСКА (Арганізацыя ААН па пытаннях адукацыі, навукі і культуры), у свеце існуе каля 7000 моў, і палова з іх знаходзіцца  на мяжы вымірання. Тысячы моў не выкарыстоўваюцца ў сістэме адукацыі і не прадстаўлены ў інтэрнэце. З кожным годам колькасць моў памяншаецца. Яшчэ нядаўна налічвалася да 8000 самастойных моў, сёння іх fvfkm на 2000 менш.«Тэмпы знікнення моў, якія мы назіраем, беспрэцэдэнтныя для гісторыі чалавецтва, - кажа мовазнавец Дэвід Харысан. - У лінгвістычную Чырвоную кнігу можна ўнесці больш за 40% моваў свету. Што ж тычыцца флоры і фауны, то пад пагрозай знікнення 8% відаў раслін і 18% відаў млекапітаючых - не так ужо і шмат у параўнанні з мовамі! »  Існуюць праблемы і з нашай беларускай мовай. Таму, пад час свята, мы вырашылі звярнуць больш пільную увагу на нашу родную мову.
    Паводле перапісу насельніцтва, беларускую мову назвалі роднай 6 мільёнаў 340 тысяч грамадзян Беларусі. Па-беларуску дома размаўляюць 23% беларусаў. 18% школьнікаў вывучаюць усе прадметы на беларускай мове. У сувязі з тым, што закрываецца шмат маленькіх вясковых школ, вывучанне ў якіх вядзецца на беларускай мове, гэты працэнт памяншаецца. Двухмоўе, якое ў нашай краіне заканадаўча ўстаноўлена, яшчэ адзін  удар па носбітах беларускай мовы. Дзеля таго, каб наша мова не ўвайшла ў склад выміраючых, мы павінны прыкладаць пэўныя намаганні. Таму 21 лютага ў нашай бібліятэкі прайшла акцыя "Чытаем беларускую!". У гэты дзень размаўлялі, задавалі пытанні і адказвалі на іх у бібліятэцы толькі на беларускай мове. Каб заахвоціць чытачоў больш звяртаць увагу на беларускіх аўтараў, кожнаму, хто браў беларускую кнігу, прэзентаваўся смайлік у выглядзе літары "Ў". Гэта сімвалічны знак унікальнасці нашай мовы, яе непаўторнасці. Чытачы з гонарам насілі на грудзях знак беларускамоўнасці. Калі ў прыканцы дня мы падлічылі колькасць наведвальнікаў бібліятэкі, высветлілася - у нас рэкорд. Бібліятэку наведала больш за 200 чытачоў і кожны з іх узяў чытаць кнігу на беларускай мове, а нехта і не адну!