Календарь знаменательных дат на МАЙ: 1 мая — Праздник труда; 1 мая — 100 лет со дня рождения В. Астафьева, российского писателя (1924-2001); 5 мая — Международный день борьбы за права инвалидов; 5 мая — Международный день печати; 6 мая — 120 лет со дня рождения П. Труса, белорусского поэта 9 мая — День Победы; 9 мая — 100 лет со дня рождения Б. Окуджавы, российского поэта, композитора, прозаика и сценариста (1924-1997); 10 мая — 100 лет со дня рождения российской поэтессы Ю. Друниной (1924-1991); 11 мая — 120 лет со дня рождения С. Дали, испанского художника-сюрреалиста, писателя (1904-1989); 12 мая — День Государственного герба и Государственного флага Республики Беларусь; 15 мая — Международный день семьи; 18 мая — Международный день музеев; 20 мая — 225 лет со дня рождения французского писателя Оноре де Бальзака (1799-1850); 21 мая — 100 лет со дня рождения Б. Васильева, российского писателя, общественного деятеля (1924-2013) 24 мая — День славянской письменности и культуры; 25 мая — 120 лет со дня рождения А. Русака, белорусского поэта (1904-1987); 31 мая — Всемирный день без табака; 31 мая — 125 лет со дня рождения Л. Леонова, российского писателя (1899-1994).

14 февраля 2023

 

“Наш гонар і наша спадчына”

 На нашай зямлі нарадзіліся асобы, творчасць якіх стала класікай беларускай літаратуры. Нястомны вандроўнік, краязнаўца і пісьменнік Яраслаў Пархута, паэт і пісьменнік Піліп Пестрак, літаратуразнаўца і крытык Мікола Грынчык, прафесар і літаратуразнаўца Аляксей Майсейчык. На Івацэвіччыне раслі слынныя беларускія паэты і пісьменнікі: Мікола Купрэеў, Анатоль Галушка, Валерый Гапееў, Віктар Рэчыц…

 І сёння мы зазначаем, што зямля Івацэвіцкая не збяднела на таленты. Хочацца вызначыць аднаго з іх - Алеся Фаміча Зайку, які нарадзіўся ў вёсцы Заполле Івацэвіцкага раёна Брэсцкай вобласці. Руплівы збіральнік фальклору, народнай лексікі, краязнаўца. Шмат падарожнічаў, сустракаўся, гутарыў з рознымі людзьмі. Яго цікавілі дыялекталогія, фразеалогія, парэміялогія, мікратапаніміка, фалькларыстыка, гісторыя сялібаў, краязнаўства.

 Ён не аднаразова наведваў нашу школьную бібліятэку, знаёміў дзяцей са сваёй творчасцю, дзяліўся сваім багатым вопытам. Падарыў нам шмат сваіх кніг з аўтографам.

Мы прапануем вам кніжную выставу пад назвай “Наш гонар і наша спадчына”, на якой вы зможате бліжэй пазнаёміцца з творчасцю Алеся Зайкі і іншых пісьменнікаў Івацэвіччыны.